Co prawda liczba czytelników w Polsce stale spada, jednak panują w tej chwili wysublimowane oczekiwania w stosunku co do jakości wykonania.
W takim razie, trzeba odpowiedzieć na pytanie: jak zdefiniować książkę premium?
Pierwsze, na co czytelnik zwróci uwagę, to z pewnością okładka. Jak mówi znane powiedzenie – nie oceniaj książki po okładce, rynek ma się do tego jednak nijak. Większość produktów jest kupowana wzrokowo, więc wygląd to czynnik dominujący skuteczność transakcji. Książka wykonana solidnie, z grubą okładką, z grafiką w ogromnej palecie barw, z pewnością przyciągnie uwagę potencjalnego klienta bardziej, niż licho wykonana obwoluta, na której widnieje wyprana z kolorów grafika. Kolejny aspekt to papier użyty w druku. O wiele przyjemniej czyta się książki wydrukowane na grubym, to jest wysokogramaturowym papierze, niż pozycje, których tekst widnieje na stronach niewiele grubszych od kalki. Kolejny ważny aspekt to także renoma wydawnictwa. Powieść wydana nakładem obecnego na rynku od lat wydawnictwa, będzie miała z pewnością mniej błędów niż ta wydana niskim budżetem, przykładowo, przez samego autora. Tymi aspektami warto jest się kierować podczas dokonywania zakupów w księgarniach. Za to przy zakupach online, dobrze jest sprawdzić opinię na temat produktu na różnych portalach internetowych.